miercuri, 4 august 2010

Noua Piramida alimentara

Am scris intr-un articol trecut despre Piramida Alimentara, dar intre timp am facut noi descoperiri. Poate ca unii sau unele dintre voi stiau deja, insa eu abia acum am aflat de Noua Piramida alimentara care a fost elaborata la Harvard in anul 2008.
Sursa foto

Acest model aduce in prim plan necesitatea controlului greutatii si a exercitiilor fizice, fapt ignorat de cei mai multi dintre noi. Includerea in stilul nostru de viata a practicarii exercitiului fizic este calea cea mai sanatoasa catre un organism sanatos si tonic. Chiar daca nu prea ne place sportul, este suficient sa incepem prin a merge pe jos cel putin jumatate de ora zilnic. Apoi incet incet putem include in rutina noastra si efectuarea execitiilor fizice, fie acasa, fie la sala.
Ceea ce aduce nou aceasta piramida este departajarea intre carbohidratii "buni" cum sunt cerealele, painea, orezul integrale si cei "rai" precum painea alba, orezul alb, tot ceea ce este prea rafinat.
In plus carnea alba si pestele ocupa un loc important, in timp ce carnea rosie trece ca fiind mai putin sanatoasa. Acesteia i se alatura zaharul, sarea si untul.
Modelul Piramidei Harvard recomanda si suplimentele de multivitamine si vitamina D. Eu insa nu sunt tocmai adepta suplimentelor alimentare si cred cu tarie ca atunci cand ai o alimentatie echilibrata nu sunt necesare suplimentele.
In ceea ce priveste alcoolul, acesta este permis doar ocazional si cu moderatie.
Imi place acest model al piramidei alimentare pentru ca "spune" mult mai clar ceea ce este permis si ce nu. In plus, faptul ca se vorbeste de controlul greutatii si exercitiul fizic, prin tot mai intensa mediatizare,  vor intra pana la urma in constiinta noastra.

Un comentariu: